STICHTING
GROTE KERK NAARDEN
Identity, website, campaign, etcetera
2019—11



      
GROTE KERK NAARDEN
Dwalend door de magistrale kerk op zoek naar de sporen van de meesters door de eeuwen heen, die de inspiratie voor deze identiteit vormen. Studio Nijhoff boog haar over de rebranding van deze bijzondere stichting en benadrukt de elementen van haar eigen schoonheid.


Baken van Holland
‘Middenin de Vesting staat Grote Kerk Naarden: al eeuwenlang een baken van Holland. Voor schippers op de Zuiderzee, voor de Spaanse troepen en de Geuzen, voor de postkoets in de zeventiende eeuw, voor bezoekers en bewoners in meer dan 500 jaar geschiedenis.  Ook figuurlijk is de kerk een baken.
Of je nu alleen of met veel bent, het gebouw omarmt je. Met haar zachte licht en wereldberoemde tongewelf boven je hoofd. Grote Kerk Naarden is een podium voor kwaliteit én een plek voor iedereen om in te luisteren, beleven, delen en beschouwen.

In de huisstijl, ontworpen door Studio Nijhoff, zijn historische elementen uit de kerk verwerkt. Het logo vormt het bovenaanzicht van de kerk en de dubbele O zie je terug in grafstenen. En kijk eens goed naar de vensters in Agenda, die zie je terug in het tongewelf. De lijnen van de preekstoel zijn gebruikt, kruisbogen, het orgel en natuurlijk komt ook de vesting terug.’

Credits websitedevelopment: Wieger de Leur.Special thanks: Ellen Snoep, Angela Mast & Eveline ter Veer.  













   













Mark

STUDIO NIJHOFF
Visual Communication, Concept, 
Graphic Design, Print- & Digital Media,
Material Research & Experiment
Utrecht, Netherlands