HEMELBESTORMERS
Identity, Branding, Logo, Campaign, exposition,...
2024




      
Hemelbestormers: De Restauratie

Het publiek mag bij de restauratie op hoge hoogte meekijken met de restauratoren. Om de kerk niet in haar schoonheid aan te tasten, zijn de steigers bedekt met het campagnebeeld en de personages van de schilderingen van het tongewelf. Ze staan je al op te wachten.

De kerk is de inspiratiebron zelf. De huisstijl en uitingen zijn ontworpen met elementen ontleend uit Grote Kerk Naarden zelf. Het ontwerp dient de kerk, zodat de schoonheid benadrukt wordt.


Special thanks: Team Grote Kerk Naarden
Uitvoering: PPS
Foto: Maarten van Haaff
Tasjes van gerecycled doek: Team Grote Kerk Naarden






   

Mark
BUREAU BRICK
Identity, Branding, Logo, Stationary, ...
2022—12




      
BUREAU BRICK

Bouwen doe je niet alleen met stenen. Bouwen doe je met mensen, en bouwen doe je samen. Of het nou gaat om een gebied, straat of organisatie, je hebt samenwerkingen en verbindingen nodig. Bureau Brick werkt al meer dan 10 jaar aan gebiedsontwikkeling, -marketing, communicatie en placemaking op verschillende plekken in Nederland. Dit doen we samen met iedereen die in een gebied woont, werkt, onderneemt en investeert.

Bureau Brick verbindt mensen en zoekt de samenwerking op. Het logo vormt een onderdeel in de huisstijl, maar ook in het spelen met taal in de uitingen. De ‘&’ benadrukt de nauwe samenwerking. Zij schenken een podium aan de mensen/bewoners van het gebied, ook in hun uitingen. 

Special thanks: Emilie Vlieger, Lara Simons, Merel Daniel. 
Illustraties: Cliff van Thillo
Foto: Sebastiaan ter Burg
 



   

Mark
GROTE KERKEN OVERLEG

Identity, Branding, Logo, Publicatie, 
2022—heden




      
GROTE KERKEN OVERLEG

Het Grote Kerken Overleg (GKO) is een samenwerkingsverband tussen 12 iconische grotestadskerken in Nederland voor behoud van deze monumenten met een (nieuwe) maatschappelijke betekenis. 

MIDDEN IN DE SAMENLEVING
‘We willen deze prachtige gebouwen met hun lange geschiedenis en mooie verhalen op een andere manier benutten en de samenleving uitnodigen om hier tentoonstellingen, bijeenkomsten, lezingen en dergelijke te organiseren.’ Meike Verhagen, directeur Stichting Eusebius Arnhem


Special thanks: Ellen Snoep, Meike Verhagen, Coby Zandbergen, alle kerken van GKO, Berenschot: Jikke Overdiep, Bastiaan Vinkenburg 

Academiehuis Grote Kerk Zwolle / Akerk Groningen / Eusebius Arnhem / Grote Kerk Breda / Grote Kerk Naarden / Laurenskerk Rotterdam / Nieuwe Kerk Amsterdam / Oude Kerk Amsterdam / Pieterskerk Leiden / Stadsherstel Amsterdam / Stevenskerk Nijmegen / Westerkerk Amsterdam
 



   

Mark
Club Rhijnhuizen
Identity, Logo, Website, Print ...
2016—heden



‘Club Rhijnhuizen zet zich in om deze transformatie aan te jagen, partijen aan elkaar te verbinden en het imago van het gebied te verbeteren door de kwaliteiten zichtbaar te maken.

Club Rhijnhuizen opereert zelfstandig, aangestuurd door leden en is voor iedereen die in en om Rijnhuizen te Nieuwegein woont, werkt, eigendom heeft en ontwikkelt.'

Special thanks: Emilie Vlieger
Samenwerking met Vliegerprojecten en Stipo

Visual Communication - invitations | flags | website | brochures | flyers | banners | signing | newsletter |






MAGISTRALE MOMENTEN


Campaign, brochure, online, poster, flyer etcetera
2023—2024


      
MAGISTRALE MOMENTEN

Grote Kerk Naarden presenteert: Magistrale Momenten. Een serie met crossovers tussen muziek, dans en erfgoed. Magistrale Momenten gaat over inspiratie, de ruimte verkennen, ontmoeten en proeven. Alle zintuigen worden geprikkeld in een muzikale ervaring omlijst met verrassing.

In de huisstijl, ontworpen door Studio Nijhoff, zijn historische elementen uit de kerk verwerkt. 

Special thanks: Ellen Snoep, Esmee Stam, Angeline Sandmann, Angela Mast & Eveline ter Veer.  

Mark

STUDIO NIJHOFF 
Designing brands &
visual communication

︎ - All works and research © Ingrid Nijhoff - STUDIO NIJHOFF
Utrecht,
Netherlands