BUREAU PEP
Identity, website, stationary
2019—05







Mark
Vliegerprojecten
2018—04









Vliegerprojecten, gebiedsontwikkeling en locatiemarketing.

Vliegerprojecten zet haar netwerk van haar omgeving in beweging, soms niet eens direct zichtbaar, maar het heeft effect op het algehele geheel. Met een micro-impuls, een macro-resultaat creëren.

Deze huisstijl visualiseert het effect en drive van Vliegerprojecten als aanjager en de kracht van motiveren tot mooie samenwerkingen.

“Vlieger gelooft niet in het schreeuwen vanaf een afstand, maar in het doen van binnenuit.”

Vliegerprojecten bekijkt gebieden en ziet kansen. Het benut het (lokale) netwerk door deze aan elkaar te verbinden en om gezamenlijk zich in te zetten voor een betere, duurzame, leukere, socialer woon- werk- en leefomgeving. Het doen (her)leven van de stad in de netwerksamenleving.

Kortom houdt Vliegerprojecten zich bezig met de gebiedsontwikkeling en de locatiemarketing daarvan. Zij organiseert ontmoeting, onderzoekt de identiteit van een plek en verandert al doende het imago.

Studio Nijhoff werkt in vele projecten nauw samen met Vliegerprojecten om een passend concept en ontwerp te bedenken.
EO WIJERS
2018—03







EO WIJERS stichting, Prijsvragen voor stimulering Ruimtelijke kwaliteit op regionaal niveau.

    – vernoemd naar bouwkundig ingenieur Leonard Wijers – is al ruim drie decennia een onafhankelijke pleitbezorger voor de inzet van het regionaal ontwerp bij de aanpak van bovenlokale vraagstukken. De stichting heeft een roemruchte geschiedenis achter de rug waarin belangwekkende transitieopgaven over het voetlicht zijn gebracht.

De tien prijsvragen die de Eo Wijersstichting sinds 1985 organiseert, hebben befaamde winnaars opgeleverd.

De missie van de Eo Wijersstichting – ‘stimuleren van ruimtelijke kwaliteit op regionaal niveau’ – is nooit ten einde. Want ondanks dat hedendaagse kwesties op het gebied van klimaatadaptatie, energietransitie, voedselproductie, mobiliteit of woningbouw bestuurlijke grenzen overschrijden, is een regionale benadering van deze opgaven lang niet vanzelfsprekend. Laat staan dat een rol voor het ruimtelijk ontwerp gegarandeerd is.

Studio Nijhoff maakte een rebrand van het oude logo en bouwde het uit tot een nieuwe identiteit en website in ontwerp en concept.
Mark

Koolvis Studio

Identity, Concept
2018—02



Identity, Koolvis Studio,
Omnichannel Architecture

Peter en Erik van Koolvis Studio zijn Human Friendly Architects en continue in ontwikkeling. Daar hoort ook een dynamische huisstijl bij!

Divers inzetbaar en eentje die mee groeit met het bedrijf. 
Met alle verschillende online-communicatie is het fijn dat je veel kan afwisselen met beeld. Voor Koolvis Studio heeft Studio Nijhoff een pallet aan elementen ontworpen die zij elke keer op een verfrissende manier kunnen inzetten. Zo heeft de huisstijl verschillende kleuren en het logo is divers inzetbaar.

Studio Nijhoff verdiept zich graag in de personen met hun drijfveren achter het bedrijf en haalt daar inspiratie uit.























Polarized
2018—02




STUDIO NIJHOFF
Visual Communication, Concept, 
Graphic Design, Print- & Digital Media,
Material Research & Experiment
Utrecht, Netherlands