Publication(s), Brochure
2020—09



      
Doorlopende leerlijn film
EYE MUSEUM
NETWERK FILMEDUCATIE

Filmtaal vertelt ons iets in een unieke taal, die van bewegend beeld en geluid. Naast gesproken en geschreven taal is het dé manier waarop wij in de 21ste eeuw met elkaar communiceren.

Filmeducatie is erop gericht om leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs de taal van film ‘vloeiend te laten spreken’. Dit is van groot belang, want film is van grote invloed op hoe we naar onszelf en de wereld kijken.[...] De leerdoelen van de leerlijn zijn erop gericht om leerlingen tot zelfbewuste, relativerende en kritische burgers maken, met een sterk gevoel voor en inzicht in de complexiteit van film als kunstvorm.’


In de publicatie, ontworpen door Studio Nijhoff, zijn filmische elementen verwerkt. Het herhalen van beeld refereert naar het inzoomen op de inhoud van film en ontwikkeling van beeldvorming van jongeren.

Special thanks: Netwerk Filmeducatie, Padmini Kruitwagen, Tamara Klopper, Margreet Cornelius en vele anderen..


Mark
Publication(s), Brochure
2020—09



      
Dit is filmeducatie!


Mark
MERKBOEK RIJNHUIZEN
Identity, Logo, Brandbook, Etcetera
2020—09




‘Club Rhijnhuizen zet zich in om deze transformatie aan te jagen, partijen aan elkaar te verbinden en het imago van het gebied te verbeteren door de kwaliteiten zichtbaar te maken.

Club Rhijnhuizen opereert zelfstandig, aangestuurd door leden en is voor iedereen die in en om Rijnhuizen te Nieuwegein woont, werkt, eigendom heeft en ontwikkelt.'

Samenwerking met Vliegerprojecten
Visual Communication - invitations | flags | website | brochures | flyers | banners | signing | newsletter |






STICHTING
GROTE KERK NAARDEN
Identity, website, campaign, etcetera
2019—11



      
GROTE KERK NAARDEN
Dwalend door de magistrale kerk op zoek naar de sporen van de meesters door de eeuwen heen, die de inspiratie voor deze identiteit vormen. Studio Nijhoff boog haar over de rebranding van deze bijzondere stichting en benadrukt de elementen van haar eigen schoonheid.


Baken van Holland
‘Middenin de Vesting staat Grote Kerk Naarden: al eeuwenlang een baken van Holland. Voor schippers op de Zuiderzee, voor de Spaanse troepen en de Geuzen, voor de postkoets in de zeventiende eeuw, voor bezoekers en bewoners in meer dan 500 jaar geschiedenis.  Ook figuurlijk is de kerk een baken.
Of je nu alleen of met veel bent, het gebouw omarmt je. Met haar zachte licht en wereldberoemde tongewelf boven je hoofd. Grote Kerk Naarden is een podium voor kwaliteit én een plek voor iedereen om in te luisteren, beleven, delen en beschouwen.

In de huisstijl, ontworpen door Studio Nijhoff, zijn historische elementen uit de kerk verwerkt. Het logo vormt het bovenaanzicht van de kerk en de dubbele O zie je terug in grafstenen. En kijk eens goed naar de vensters in Agenda, die zie je terug in het tongewelf. De lijnen van de preekstoel zijn gebruikt, kruisbogen, het orgel en natuurlijk komt ook de vesting terug.’

Credits websitedevelopment: Wieger de Leur.Special thanks: Ellen Snoep, Angela Mast & Eveline ter Veer.  













   

Mark
BUREAU PEP
Identity, website, stationary, etc
2019—05





BUREAU PEP activeert netwerken en wakkert samenwerkingen aan om een gezamenlijk doel te behalen met groots effect

Het oneindige energieke patroon van de identiteit geeft de synergie en explosieve kracht van PEP weer die elkaar in beweging brengt. 
BUREAU PEP aan het woord:
‘Vrijwel geen enkele organisatie werkt solistisch. Steeds vaker hebben we anderen nodig om doelen te verwezenlijken. Wij helpen organisaties om impactvolle merken, programma’s en campagnes te ontwikkelen vanuit een samenwerking. Tussen afdelingen, communities en organisaties.

Wij ontwikkelen merken, campagnes en projecten die meerdere partijen als afzender hebben: van landelijke manifestaties tot lokale samenwerkingen. Het vormgeven van gezamenlijke initiatieven vraagt om een bijzondere aanpak. Hierin zoeken we altijd naar een gemeenschappelijke visie die verbindt.’
Mark

STUDIO NIJHOFF
Designing visual communication
Utrecht,
Netherlands